کرمانی ها بیان

ساخت وبلاگ
اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان شهید زریسفی

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری کرمان اظهار کرد: عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان شهید محمدجواد زریسفی واقع در بلوار کوثر به میزان 9553 متر مربع اجرا شد.

به گزارش شهرداری کرمان چهارشنبه 30 دی  ایرج رحمانی از آماده سازی بستر و آبکوب این خیابان به میزان 13200 مترمربع خبر داد و گفت: همچنین شن ریزی دو لایه به قطر 15 سانتیمتر و شن ریزی لایه بیس به قطر 10 سانتیمتر انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران با تاکید بر اینکه خیابان شهید زریسفی به میزان 9553 متر مربع آسفالت شده است، تصریح کرد: برای عملیات مذکور حدود 3 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

 رحمانی خاطرنشان کرد: جدول‌گذاری خیابان شهید محمدجواد زریسفی در دست اقدام است.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:51

جشنواره مد لباس ایرانی اسلامی در زرند

اولین جشنواره مد لباس ایرانی اسلامی در شهرستان زرند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارشنبه 30 دی  احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی مدهای زیبای لباس ایرانی و اسلامی، ارتقای سطح علمی وعملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس و تشویق طراحان به ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید در زمینه الگوهای اسلامی ایر انی ذکر کرد و گفت این جشنواره شامل بخش های نمایش لباس، طراحی لباس، کارگاه اموزشی و نشست های تخصصی است. رشیدی اختصاص غرفه هایی به صنایع تولیدکننده لباس و معرفی بهترین لباس به انتخاب بازدید کنندگان را از برنامه‌های جنبی جشنواره ذکر کرد و افزود مراسم اختتامیه جشنواره دوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:51

تا سال 95 تولید آبزیان در استان کرمان به 2030 تن خواهد رسيد

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، چهارشنبه 30  دی  ابوالقاسمی مدیر شیلات استان کرمان صبح امروز در سمینار علمي تخصصي مديريت تغذيه وبهداشت آبزيان كه در محل سازمان جهاد كشاورزي برگزار گرديد ، گفت:تنوع اقلیمی در استان باعث شده توليد انواع آبزيان علي الخصوص ماهيان سردآبي ، ماهيان گرمابي ، ماهيان خاوياري ، ماهيان زينتي و آرتميا بعنوان گونه شاخص آبهاي شور در استان كرمان امكان پذير باشد.
وی افزود: با توجه به اينكه بيش از 95% معادل 6/6 ميليارد مترمكعب مصرف آب استان در حوزه كشاورزي بوده و نيز با عنايت به بحث چالش آب كه درحال حاضر استان درگير خشكسالي هاي متعددي ميباشد لزوم برنامه ريزي توسعه آبزي پروري در كنار فعاليت هاي كشاورزي بيش از بيش محسوس مي باشد
ابوالقاسمی اشاره کرد: وجود آبهاي شور و بلا استفاده در امر كشاورزي در تعدادي از شهرستانهاي استان مثل زرند ، كرمان ، راور، رفسنجان و انار امكان توليد آرتميا را در استان بوجود آورده ، بطوريكه هم اكنون بزرگترين مزرعه توليد وپرورش آرتميا در كشور در شهرستان رفسنجان فعال ميباشد .
وي با اشاره به اينكه در زمينه آرتميا هم اكنون نياز ساليانه كشور 30 – 25 تن ميباشد افزود: استان كرمان به تنهايي قادر است بيش از 70% نياز كشور به سيست آرتميا را برطرف نمايد.
مدیر شیلات استان افزود:در صورتيكه فقط حدود 10% از منابع آبي در دسترس در جهت آبزي پروري فعال شوند توان توليد آبزيان استان بيش از 5000 تن خواهد بود كه بر همين اساس برنامه ششم توسعه شيلات استان مبتني بر محور اقتصاد مقاومتي طرح ريزي شده است .
 ابوالقاسمی در رابطه باتوليد ابزیان در استان کرمان گفت : در سال 94 توليد كل توليدآبزيان استان به رقم 1570 تن رسيد كه در حوزه سردآبي 670 تن ، گرمابي 550 تن ، منابع آبي 335 تن ، ماهيان زينتي 1500000 قطعه ماهيان خاوياري 5 تن توليد و در بحث آرتميا 10 تن كه 1تن سيست خشك و 4 تن منجمد و 5 تن بيوماس زنده توليد شده است كه در مجموع نسبت به سال گذشته حدود 35% توليد آبزيان افزايش يافته است
وي افزود: با برنامه ريزي صورت گرفته و با توجه به هدف گذاري سال 95 ، رقم توليد آبزيان در اين سال .. به 2030 تن خواهد رسيد.
لازم به ذكر است اين همايش با حضور پرورش دهندگان آبزيان ، مروجين ، كارشناسان و كاركنان مديريت شيلات استان برگزار گرديد.

 
   
   
 
 
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:51

پایان بازسازی مدرسه 127 ساله شهر کرمان

مدرسه حیاتی شهر کرمان با 127 سال قدمت، بازسازی شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیماچهارشنبه 30 دی ماه در آئین بازگشایی این مدرسه که قرار است به عنوان موزه پذیرای گردشگران باشد علی بابایی شهردار کرمان گفت این مدرسه قدیمی با زیربنای یک هزار و 40 مترمربع، سالها به صورت متروکه رها شده بود که سال گذشته به دستور استاندار روند ترمیم آن آغاز شد و با صرف 10 میلیارد ریال و مطابق ضوابط سازمان میراث فرهنگی به پایان رسید. شهردار کرمان افزود از آنجا که مدرسه حیاتی در قلب بازار تاریخی کرمان قرار دارد موزه ای از مشاغل، حرفه های قدیم و صنایع دستی کرمان در این مدرسه ایجاد خواهد شد و به عنوان اولین موزه اقتصادی جنوب شرق کشور فعالیت خواهد کرد. وی گفت در این مدرسه تاریخی فضایی برگرفته از مهمانخانه های قدیمی شهر کرمان هم ایجاد شده است که از آن برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران استفاده می شود. علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم دراین مراسم گفت مدرسه حیاتی که بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان شهر کرمان در آن تحصیل کرده اند ، یادگاری از دوران گذشته شهر کرمان و بخشی از هویت فرهنگی این شهر است و لذا مرمت آن برای حفظ هویت فرهنگی کرمان لازم بود.
این اثر که در سال 1380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید شاخصه های معمار ی اواخر دوره قاجاریه را دارد و به بانویی به نام بی بی جان حیاتی منتسب است

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 118 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:29

اولین اهدای عضو در نرماشیر

اهدای اعضای جوان تازه فوت شده نرماشیری ، به سه نفر دیگر امکان ادامه حیات داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارشنبه 30 دی ماه  مرحوم مسعود سیستانی جوان 25ساله نرماشیری بود که بر اثر حمله عصبی دچار مرگ مغزی شد و براساس رضایت نامه ای که قبلا امضا کرده بود و تائید و همراهی خانواده اش ، کبد و دو کلیه وی به سه بیمار نیازمند هدیه شد .
حجت الاسلام ایران نژاد امام جمعه نرماشیر با تقدیر از خانواده جوان مرحوم گفت مرگهای ناگهانی متعددی در این شهرستان اتفاق می افتد که امکان اهدای برخی اعضای فرد متوفی وجود دارد ولی به علت نااگاهی مردم از حسنات دنیوی و اخروی این کار ، عضوی اهدا نمیگردد و امیدواریم اقدام مرحوم سیستانی و خانواده اش که اولین مورد اهدای عضو در نرماشیر است آغازی برای ترویج فرهنگ اهدای عضو در این شهرستان باشد.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:29

ارزآوری پنج میلیارد و 600میلیون دلاری صادرات کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت صادرات کشاورزی ایران پنج میلیارد و 600میلیون دلار ارزآوری دارد
بگزارش خبرگزاری صداوسیما چهارشنبه 30 دی  عباس کشاورز افزود هر سال حدود پنج میلیون و 500 هزار تن انواع تولیدات باغی، زراعی و دامی با ارزآوری بیش از پنج میلیارد و 600میلیون دلار از ایران به کشورهای خارجی صادر می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت امروز در سومین گردهمایی فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی سراسر کشور در جیرفت افزود: با این حجم صادرات باید بازارهای هدف مناسب در دیگر کشورها شناسایی شودوبیشترین سهم در بخش صادرات محصولات باغی پسته با حدود 130 هزار تن و بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار ارزآوری در صدر است.
وی میزان صادرات در محصولات خرما و انگور را حدود 140 هزار تن اعلام کرد و افزود: در بخش محصولات زراعی نیز سیب‎زمینی، هندوانه، خیار، سبزی های برگی و از همه مهمتر گوجه‎فرنگی و فرآورده‎های آن رقم بالایی دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات حدود 650هزار تن شیر به دیگر کشورها خبر داد و گفت: دام زنده، مرغ، تخم‎مرغ و ماهی هم مشمول محموله های صادراتی است
عباس کشاورز بخش کشاورزی را یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آب در جهان دانست وافزود 70درصد آب به بخش کشاورزی اختصاص می یابد
وی گفت کشاورزان بنا بر تجارب تاریخی از هوشمندترین افراد در مصرف بهینه آب هستند اما دسترسی نداشتن کشاورزان به سرمایه و فن آوری ازمهمترین مشکلات در حوزه آب است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با اشاره به بازدیدش از زیرساخت های کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در این منطقه با کمتر از سه هزار متر مکعب آب حدود 60 تن سیب‎زمینی تولید شده که این میزان برداشت در کمتر نقاطی از دنیا امکان پذیر است.
وی با تاکید بر تجهیز اراضی به روشهای آبیاری تحت فشار خاطرنشان کرد: جنوب کرمان، خراسان و اصفهان در آغاز این برنامه بسیار خوب عمل کرده وبقیه استان‎ها نیز باید در این عرصه با جدیت عمل کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این گردهمایی گفت: انتظار می‎رود بانک اطلاعاتی در سطح ستاد معاونت بهبود تولیدات گیاهی ایجاد شود تا هر منطقه با توجه به تولیدات استان‎های دیگر نسبت به تنظیم بازار محصولات خود اقدام کند و کشاورزان دچار زیان نشوند.
سید یعقوب موسوی افزود جنوب استان کرمان در تولید سیب‎زمینی و پیاز خارج از فصل، خرما، هندوانه، خیار، حنا، وسمه و محصولات گلخانه‎ای و پرورش شتر رتبه اول، گوجه‎فرنگی دوم، کنجد و مرکبات سوم، ذرت چهارم و در تولید گردو رتبه پنجم کشور را دارد
وی گفت: کشاورزان جنوب کرمان سالانه برای هر ایرانی 51 کیلوگرم محصولات مختلف باغی، زراعی و دامی تولید می‎کنند، به نحوی که چهار درصد از تولیدات کل کشور به این منطقه اختصاص دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: سهم بخش کشاورزی در این منطقه بیش از 70 درصد است اما اعتبارات و سرمایه‎گذاری‎ها با توجه به حجم گسترده این بخش در جنوب کرمان قابل توجه و در خور جایگاه آن نیست.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:29

موزه‌ای برای تاریخ و فرهنگ کرمان

شهردار کرمان گفت: با اتمام مراحل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتی، «موزه تاریخ و فرهنگ کرمان» بازگشایی می‌شود.

به گزارش شهرداری کرمان سه شنبه 29 دی علی بابایی  با اشاره به آغاز فصل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتیه در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: طی جلساتی با استاندار کرمان مصوب شد این بنای تاریخی با مرمت در چند فاز و تغییر به کاربری مناسب، به مکانی برای نمایش تاریخ و فرهنگ شهر کرمان تبدیل شود.

وی با بیان این که بهسازی، نورپردازی، نصب درب و پنجره و تکمیل و تجهیز موزه «تاریخ و فرهنگ کرمان» به مدت زمان کوتاهی به طول انجامید ، تصریح کرد: با استحکام بخشی بنا، مهارکشی سقف و دیوارها، قالب گیری مجدد آجرهای سنتی و اجرای طرح ایمنی موزه، عملیات مرمت و بازسازی به اتمام رسید.

شهردار کرمان با اشاره به  افتتاح «موزه تاریخ و فرهنگ کرمان»  افزود: تمامی مراحل بازسازی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی صورت گرفته است.

شهردار کرمان  با بیان این که کوچه‌های منتهی به مدرسه حیاتیه، به شکل سنتی سنگ‌فرش و بدنه سازی شده است ،تاکید کرد: چادرهایی برای حفاظت بنا از تغییرات آب و هوایی تعبیه شده و زیرستون و سقف و پشت بام محکم کاری شده است.

 وی با اشاره به استفاده از مصالح مرغوب سنتی در بازسازی این بنای تاریخی تصریح کرد: داخل اتاق‌ها و کف ایوان با آجر قزاقی سنگر ماهان و سنگ چشمه شیردوش کرمان، فرش شده و شومینه‌ها با نظارت تخصصی سازمان میراث فرهنگی مرمت شدند.

شهردار کرمان  با بیان این  که استحکام بخشی این بنا در دو دوره انجام شده خاطرنشان کرد: تمامی مراحل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتیه به صورت دستی انجام شده است.
بابایی هزینه‌ی خرید مدرسه‌ی حیاتی را دو میلیارد و 500 میلیون تومان و هزینه‌ی مرمت و بازسازی آن‌را یک میلیارد تومان اعلام کرد.شهردار کرمان گفت: با اتمام مراحل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتی، «موزه تاریخ و فرهنگ کرمان» بازگشایی می‌شود.

  علی بابایی  با اشاره به آغاز فصل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتیه در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: طی جلساتی با استاندار کرمان مصوب شد این بنای تاریخی با مرمت در چند فاز و تغییر به کاربری مناسب، به مکانی برای نمایش تاریخ و فرهنگ شهر کرمان تبدیل شود.

وی با بیان این که بهسازی، نورپردازی، نصب درب و پنجره و تکمیل و تجهیز موزه «تاریخ و فرهنگ کرمان» به مدت زمان کوتاهی به طول انجامید ، تصریح کرد: با استحکام بخشی بنا، مهارکشی سقف و دیوارها، قالب گیری مجدد آجرهای سنتی و اجرای طرح ایمنی موزه، عملیات مرمت و بازسازی به اتمام رسید.

شهردار کرمان  با بیان این که کوچه‌های منتهی به مدرسه حیاتیه، به شکل سنتی سنگ‌فرش و بدنه سازی شده است ،تاکید کرد: چادرهایی برای حفاظت بنا از تغییرات آب و هوایی تعبیه شده و زیرستون و سقف و پشت بام محکم کاری شده است.

 وی با اشاره به استفاده از مصالح مرغوب سنتی در بازسازی این بنای تاریخی تصریح کرد: داخل اتاق‌ها و کف ایوان با آجر قزاقی سنگر ماهان و سنگ چشمه شیردوش کرمان، فرش شده و شومینه‌ها با نظارت تخصصی سازمان میراث فرهنگی مرمت شدند.

شهردار کرمان  با بیان این  که استحکام بخشی این بنا در دو دوره انجام شده خاطرنشان کرد: تمامی مراحل مرمت و بازسازی مدرسه حیاتیه به صورت دستی انجام شده است.

بابایی هزینه‌ی خرید مدرسه‌ی حیاتی را دو میلیارد و 500 میلیون تومان و هزینه‌ی مرمت و بازسازی آن‌را یک میلیارد تومان اعلام کرد.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:20

ضرورت ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای رفع آسیب‌های اجتماعی

شهردار کرمان در نشست عمومی  شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور سردار چناریان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر برگزار شد ، گفت: اگر شهر را یک پیکره‌ی اجتماعی و شهرداری را اداره‌کننده‌ی این پیکره در نظر بگیریم ، در هر آسیب اجتماعی که به این پیکره وارد می‌شود، بیش‌ترین خسارت را شهرداری می‌بیند.به گزارش شهرداری کرمان سه شنبه 29 دی
بابایی به فعالیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این دیدگاه که شهرداری فقط یک نهاد خدماتی نیست؛ بلکه باید به‌عنوان یک نهاد اجتماعی به ارایه‌ی خدمت بپردازد، از سال‌ها قبل در شهرداری شکل گرفت و در همین راستا معاونت فرهنگی اجتماعی در شهرداری کرمان ایجاد شد.
وی افزود: البته این معاونت هنوز جای کار بیش‌تری دارد؛ ضمن این‌که براساس همین دیدگاه، در شورای اسلامی شهر کرمان نیز کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است.
شهردار کرمان به تخصیص سه میلیارد تومان بودجه برای مسایل فرهنگی در شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: موضوع پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، به‌طور جدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان پی‌گیری می‌شود و در تدوین بودجه‌ی سال 95 هم، پیش‌نهادها حاکی از توجه شهرداری به این مهم است.
بابایی به وجود 50 هزار نفر حاشیه‌نشین در اطراف شهر کرمان اشاره و تاکید کرد: اگر این معضل به‌طور اساسی ریشه‌یابی و حل شود، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: در شهر کرمان حدود 300 متکدی وجود دارد که 35 درصد آن‌ها معتاد هستند، اما متاسفانه به‌رغم تمام تلاش‌ها، هنوز نتوانستیم این تعداد متکدی را سامان‌دهی کنیم.
بابایی ادامه داد: شهرداری در رابطه با سامان‌دهی متکدیان، به تمام وظایف خود عمل کرده، اما متاسفانه پس از جمع‌آوری متکدیان و تحویل آن‌ها به دیگر سازمان‌ها، مجدد به شهر برمی‌گردند.
وی تعدد دستگاه‌های فرهنگی و موازی‌کاری این دستگاه‌ها را یکی از مشکلات برای عدم پیش‌رفت در حل معضلات اجتماعی دانست و گفت: برای حل آسیب‌ اعتیاد، باید یک دستگاه به‌عنوان متولی کار را جلو ببرد.
شهردار کرمان ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای رفع آسیب‌های اجتماعی را نیز یک ضرورت دانست و گفت: این‌که تبریز به شهر بدون گدا تبدیل شده، به‌دلیل مشارکت خوب مردم این شهر در رفع این معضل اجتماعی بوده است.
بابایی هم‌چنین با بیان این‌که پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، در سرلوحه‌ی فعالیت‌های شهرداری قرار دارد، گفت: به‌رغم مشکلات مالی، آمادگی داریم هر مصوبه‌ای که شورای اسلامی شهر کرمان در این رابطه داشته باشد را اجرا کنیم.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:20

واکسینه شدن 34هزار کودک کمتر از 5 سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به آغاز طرح خوراندن قطره فلج اطفال و مبارزه با بیماری فلج اطفال از دوروز قبل در شهرستانهای شرقی ، گفت:طی این مدت حدود 34 هزار کودک کمتر از 5 سال در شهرستانهای بم ،ریگان ، فهرج و نرماشیر با خوراندن قطره ، در برابر بیماری مهلک فلج اطفال ایمن شده اند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سه شنبه 29 دی
دکتر عباس جهان آرا از همکاری 350 تیم دو نفره در اجرای این طرح خبر داد و پیش بینی کرد تا پایان طرح ، حدود 5 هزار کودک دیگر نیز واکسینه شوند.
وی همچنین با اشاره اینکه تیمهای سیار نیز بطور همزمان در چهار شهرستان مشغول خدمات دهی هستند خاطرنشان کرد:افراد مسافر و غیر ساکن و عبوری و همچنین همه اتباع بیگانه نیز به کودکان شان توسط تیمهای سیار قطره خوراکی خورانده می شود.
وی از ادامه طرح در منطقه تا پایان روز 28 دیماه خبر داد و گفت:روز چهارشنبه یعنی 29 دی ماه نیز بعنوان لکه گیری در نظر گرفته شده است تا افرادی که در منازل شان حضور نداشته و یا بنا به هر دلیل دیگری که کودکشان قطره را دریافت نکرده ،به فرزندانشان قطره خورانده می شود.
طرح خوراندن قطره فلج اطفال و مبارزه با این بیماری مهلک تا حد زیادی در کشور کنترل شده و در استان کرمان فقط در شهرهای نزدیک به مرزهای شرقی ، به منظور ایمن نگه داشتن کودکان، اجرا می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از مردم خواست تا در اجرای این طرح با تیمهای ثابت و سیار مستقر در چهار شهرستان ، همکاری کنند.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:20

باعث تلف شدن 373 راس دام در شهرستان رابر

گرگهای گرسنه از اوایل مهرتاکنون باعث تلف شدن 373 راس دام در شهرستان رابر شده اند.
حمله یک قلاده گرگ به یک دانش آموز رابری هم این روزها اهالی را نگران کرده:
        به گزارش خبر گزاری صدا و سیما دوشنبه 28 دی ماه                
مدیر حفاظت محیط زیست رابر با بیان اینکه  گرگ حیوانی حمایت شده است که مجاز به ازبین بردن آنها نیستیم گفت ماموران با گشتهای شبانه در اطراف روستاها و روشن کردن آتش و شلیک های هوایی سعی میکنند مانع از نزدیک شدن حیوانات وحشی به روستاها شوند.
آقای منظری افزود: به صاحبان دامهایی که پروانه چرای دام در مراتع دارند خسارت پرداخت میشود .
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:31

برگزار ي سميناريكروزه علمي تخصصي مديريت بهداشت و تغذيه آبزيان

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان دوشنبه 28 دی ماه  ، ابوالقاسمي مدير شيلات اين سازمان گفت : سميناريكروزه علمي تخصصي مديريت بهداشت و تغذيه آبزيان با حضوراساتيد محترم دانشگاه تهران و جمعی از آبزی پروری 30 دیماه  در كرمان برگزار می شود

وي از اهداف برگزاري اين نشست به آشنايي بيشترپرورش دهندگان با مباحث تغذیه ، بيماريها ي معمول در مزارع پرورشي و راه حل پيشگيري و درمان آن ها ، رعايت نكات بهداشتي در طول دوره پرورش و جلوگيري از بروز بيماريها اشاره نمود

گفتني است این سمینار در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 سازمان جهاد كشاورزي استان برگزار خواهد شد  
   
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:31

افتتاح مرکز تکثیر حد واسط ماهیان سردآبی

بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان دوشنبه 28 دی ماه ، ابوالقاسمي مدير شيلات استان گفت:در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی استان و تامین بچه ماهی سالم مرکز تکثیر حد واسط ماهیان سردآبی ( تولید بچه ماهی از تخم چشم زده ماهی قزل آلا ) متعلق به آقای اکبر شادروان در منطقه لاله زار شهرستان بردسیر در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.
وي افزود: ظرفیت مرکز فوق یک میلیون و پانصد هزار قطعه بوده و با راه اندازی این مزرعه قسمتی از نیاز بچه ماهی استان برطرف خواهد شد و از ورود بچه ماهی از سایر استان ها ( با توجه به مشکلات مربوط به بیماریها و هزینه های حمل و نقل ) کاسته می شود

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 16:31

کشف محموله کالای قاچاق در ارزوئیه کرمان

پلیس شهرستان ارزوئیه در استان کرمان، یک محموله کالای قاچاق کشف کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی ارزوئیه دوشنبه 28 دی  گفت این محموله شامل دو و نیم تن برنج، سیصد بسته صابون و چای و 36 هزار نخ سیگار خارجی است که ماموران پلیس آگاهی این شهرستان آنها را از یک دستگاه وانت سایپا و یک دستگاه کامیونت کشف کردند. سرهنگ نجفی افزود درارتباط با این محموله که ارزش آن حدود 200 میلیون ریال برآورد میشود چهار قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. شهرستان ارزوئیه یکی از مسیرهای دسترسی استان ساحلی هرمزگان به استانهای مرکزی کشور است.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 13:39

ناکامی قاچاقچیان در انتقال 240 کیلوگرم تریاک

سوداگران مرگ در انتقال 240 کیلوگرم تریاک در گلباف کرمان ناکام ماندند.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما فرمانده انتظامی شهرستان کرمان  دوشنبه 28 دی ماه گفت: ماموران انتظامی بخش گلباف با اجرای عملیات اطلاعاتی یک خودرو پژو 405 را در محور "گلباف -جوشان پس از تعقیب و مراقبت توقیف کردند.
سرهنگ عبد العلی روانبخش" افزود: در بازرسی از صندوق عقب این خودرو 240کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 13:39

مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم

عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در استان کرمان از ابتدای سال 95 ممنوع میشود.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان دوشنبه 28 دی ماه  گفت در این طرح کشتارگاه های طیور مجاز به عرضه لاشه های سنگین تر از وزن 2 کیلو گرم نخواهند بود و طبعاً فروشندگان مرغ در سطح شهر نیز موظف به رعایت این مسئله هستند.
اقای رشیدی گفت : پرورش دهندگان نیز بایستی به این نکته دقت داشته باشند که بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایند که طول دوره پرورش از 45 روز عبور نکرده و وزن مرغ زنده از دو کیلوگرم بیشتر نباشد
وی کاهش چربی و ضایعات مرغ و ارتقاء کیفیت به دلیل کم چرب بودن گوشت مرغ را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد .
مدیر کل دامپزشکی استان افزود : وزن متوسط و ایده ال جهت مصرف را یک کیلو و دویست تا یک کیلو هشت صد گرم اعلام کرد .
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که : از ابتدای سال تاکنون بیش از 15 میلیون 360 هزار قطعه طیور در استان جوجه ریزی انجام شده است.
اقای رشیدی گفت : شهروندان برای اینکه بتوانند از صحت و تاریخ کشتار مرغ خبر داشته باشند میتوانند کد رهیابی که بر روی پاکت بسته بندی مرغ درج شده است را به شماره ی 30008903 پیامک بزنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات موارد را به شماره تلفن 1512 اطلاع دهند .
وی همچنین افزود : در حال حاضر مرغ ها اصلاح نژادی شده اند و از هورمون در جهت رشد مرغ استفاده نمیشود . و طرح پالتیش دارویی هم در حال اجراست و این طرح به این منظور است که از کشتار زود هنگام مرغهایی که از داروهایی انتی بیوتیک استفاده شده است خود داری می شود تا اثر دارو تمام شود و بعد کشتار صورت بگیرد .
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 13:39

مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان امروز صبح یکشنبه 27 دی ماه 1394 نشستی صمیمانه با آقای اسلامی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گل استان کرمان داشت .دراین نشست به راههای همکاری فی مابین اشاره و مورد بحث قرار گرفت .

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 19:20

تلاش می‌کنیم بازسازی بازار بزرگ تا عید نوروز به پایان برسد

شهردار کرمان در بازدید از روند بازسازی بازار بزرگ کرمان گفت: کار بازسازی بازار بزرگ، شبانه در حال انجام است.

به گزارش شهرداری کرمان یکشنبه 27 دیماه  علی بابایی با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و بازاریان افزود: تلاش می‌کنیم طبق قولی که داده‌ایم، بازسازی بازار بزرگ کرمان تا عید نوروز به پایان برسد.

وی به نصب درهای جدید مغازه‌ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که بازاریان درها را با سرعت بیش‌تری ساخته و به شهرداری تحویل دهند، این پتانسیل در شهرداری کرمان وجود دارد تعداد نیروهای خود را افزایش دهد تا کار نصب درها و بازسازی بازار با سرعت بیش‌تری انجام شود.

بابایی همچنین درباره رفع مشکلات معارض های بازار اظهار امیدواری کرد :دستگاه قضایی هرچه سریعتر مشکلات معارض ها را حل کرده تا شهرداری بتواند با سرعت بیشتری کار بازسازی بازار را انجام دهد.

شهردار کرمان هم‌چنین روند سرعت ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان را نیز مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: تقریبا تمامی معارض‌های آب، برق، گاز و مخابرات در محل ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان رفع شده ولی به همکاری بیش‌تر دستگاه‌های مربوط در برق‌رسانی و آب‌رسانی به کارخانه‌ی ساخت و تجهیز عرشه‌های پل‌ها و کارگاه‌های پروژه‌ها نیاز است.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:35

راه اندازی اولین اتوبوس گردشگری در کرمان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه از راه اندازی اولین اتوبوس (اختصاصی) گردشگری در کرمان خبر داد.به گزارش شهرداری کرمان یکشنبه 27 دیماه
ایرانمنش با بیان اینکه بحث گردشگری از مباحث مهم و قابل توجه است،گفت:در این راستا اولین اتوبوس گردشگری در سازمان اتوبوسرانی در حال ساخت است .

وی افزود:این اتوبوس VIP   برای رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی و خدمات رسانی بهتر به آنها در حال ساخت می باشد.

ایرانمنش با اشاره به اینکه ساخت این اتوبوس هزینه ای بالغ بر یکصد میلیون تومان در بردارد،تصریح کرد:نوروز 95 این اتوبوس آماده بهره برداری می گردد.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:35

آیین اهدای نشان طلایی و نقره ای به نانوایی

استاندار کرمان با بیان اینکه امنیت غذایی را به صورت جدی به منظور ارتقای سلامت جامعه دنبال می کنیم، گفت: سند امنیت غذایی در سال گذشته در کرمان تدوین شده که یکی از بخش های مهم آن طرح جامع سند نان سالم بوده  است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، یکشنبه 27 دیماه  علیرضا رزم حسینی در آیین اهدای نشان طلایی و نقره ای به نانوایی های کرمان در جمع خبرنگاران افزود: در سند امنیت غذایی به تامین نان، گوشت و سایر مواد غذایی سالم توجه ویژه ای شده است.

وی بیان کرد: مردم نیز باید عادت کنند که از نانوایی طلایی خرید کنند و نباید نسبت به کیفیت نان و سایر مواد غذایی بی توجه باشند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت:در سند تامین امنیت غذایی بر اساس استانداردهای تعیین شده محصولات غذایی تهیه و در واحدهای مجوز دار عرضه شود.

وی تاکید کرد: همواره سعی شده در اجرای سند تامین امنیت غذایی به صورت عملیاتی کار کنیم زیرا بازدید و سرکشی به تنهایی جوابگو نیست.

مدیرکل شرکت غله و امور بازرگانی استان کرمان نیز گفت: درجه های طلایی، نقره ای و برنزی هر شش ماه یکبار در تاریخ های 31 شهریور و 29 اسفندماه هر سال مورد پایش قرار می گیرند.

مجید بیگلربیگی با تاکید بر اینکه کیفیت مهم است، گفت: در آینده می توان قیمت نان را بر اساس درجه نانوایی ها تعیین کرد.

وی ارتقای کمی و کیفی نانوایی ها را یکی از اهداف مهم طرح جامع نان سالم دانست و بیان کرد: نانوایی های دولتی با رنگ های آبی و سفید و نانوایی های آزاد پز با رنگ های قرمز و سفید طراحی می شوند و در تابلوهای این واحدها درجه نانوایی ذکر شده است.

میرکل شرکت غله و امور بازرگانی گفت: نمره کیفی نان کرمان در سال های گذشته 69 بوده که اکنون به 76.6 رسیده است و تا رسیدن به نمره های ایده آل پنج نمره باید ارتقا یابیم.

وی تصریح کرد: سیلوی سیرجان در 21 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد که ای امر در افزایش کیفیت نان به دلیل خواب گندم تاثیر به سزایی دارد.

در این آئین نشان طلایی به حمیدرضا رستمی مدیرعامل موسسه نان بی بی گندم و محمد کارنما رئیس اتحادیه نانوایان کرمان اهدا شد.

در این آئین همچنین نشان نقره ای نانوایی به محمدحسین پورنامداری اهدا شد.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 15:35

بازگشت سارگپه بهبود یافته به دامان طبیعت

یک پرنده شکاری سارگبه بعد از تیمار به دامان طبیعت بم بازگشت.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما یکشنبه 27 دیماه  رئیس حفاظت محیط زیست بم گفت این پرنده شکاری بعلت برخورد با سیمهای برق و ناتوانی در پرواز در بیابانها دچار مجروحیت بود که یکی از دوستداران محیط زیست آنرا به اداره تحویل داد.
عیسی عارف کیا افزود سارگپه مجروح حدود 20 روز تحت مداوا قرار گرفت و پس از بهبودی کامل و اطمینان از پرواز ، در طبیعت منطقه کوه کفوت بم رها سازی شد.
وی حفاظت مردم بم از گونه های مختلف جانوری و گیاهی را خوب توصیف کرد و گفت: اهالی بم همواره در حفاظت ازمحیط زیست با اداره محیط زیست بم و یگان حفاظت همکاری می کنند.
سارگپه پرنده شکاری از راسته شاهین سانان و تیره عقابیان است، این پرنده بومی ایران در مناطق مختلف از جمله استپ ها، دشت های وسیع خشک و گاهی در کوهستان دیده می شود و معمولا' روی زمین و گاهی روی درخت ها آشیانه می سازد.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 14:24